Stresul si masajul nu pot supravietui niciodata impreuna!

Stresul constituie o suprasolicitare a organismului, care determina aparitia unei tensiuni nervoase, a unei stari de iritabilitate, de agitatie cu perturbarea echilibrului psihic, ce duce in final atat la epuizarea psihica cat si fizica a individului. Aceasta afectiune, denumita si ,,boala secolului XXI” are si un puternic inamic: masajul! Masajul este una dintre cele mai bune solutii in lupta impotriva stresului. Relatia dintre stres si boala este un punct de interes pentru toti cei preocupati de mentinerea sanatatii. Stresul determina eliberarea de hormoni ce creeaza vasoconstrictie si diminuarea circulatiei. Afectata de stres, inima lucreaza mai greu, respiratia devine mai rapida si superficiala, iar digestia se incetineste. Aproape toate procesele corporale degenereaza. Studiile psihosomatice arata modul in care factorii de stres pot cauza migrene, hipertensiune, depresie, ulcere peptice etc. Cercetatorii au estimat ca 80% din boli sunt legate de stres. Terapia calmanta si relaxanta prin masaj poate ajuta contracarand toate aceste efecte.

Masajul, prin procedeele sale determina in organism anumite reactii fiziologice corespunzatoare. Aceste reactii ale organismului la manevrele masajului, se produc prin intermediul sistemului nervos. Actiunea mecanica excita terminatiile nervoase ale extero- si proprioceptorilor, impulsurile ajungand la centrii nervosi, iar apoi pe cale reflexa, se determina reactii ale diverselor organe. Masajul are rolul de a micsora nivelul plasmatic de cortizol (hormonul stresului) si de a reduce starea de excitare a sistemului nervos simpatic, redand starea de echilibru a organismului.

Executat lent si usor, masajul produce efecte calmante, linistitoare, scade sensibilitatea, conductibilitatea si reactivitatea elementelor nervoase. Aceste manevre calmante sunt deosebit de benefice in combaterea stresului. Ele sunt indicate in general impotriva incordarilor excesive, a tensiunilor psihice, a durerilor si a starii de neliniste.

Masajul are influente benefice si asupra intregului aparat locomotor, deoarece stresul se poate caracteriza si printr-o tensiune fizica. Aplicarea manevrelor lungi, blande, cu efect relaxant, duc la scaderea excitabilitatii si a contractilitatii musculare, tehnici prin care stresul poate fi combatut cu usurinta. Efectele relaxante, decongestionante, pot fi evidente atunci cand masajul se aplica pe muschii solicitati de efort, oboseala musculara fiind usor inlaturata.

Masajul aplicat anumitor regiuni ale corpului, in special in zona cefei, poate duce la obtinerea efectelor decongestionante si linistitoare, asupra centrilor si a cailor nervoase, atat de importante in combaterea stresului. Masajul capului, prin mecanisme vasomotoare derivative si decongestionante, regleaza circulatia endocraniana si imbunatateste functiile vegetative ale sistemului nervos central, reduce starea de incordare si favorizeaza somnul.

Masajul efectuat asupra acestor regiuni, obtine urmatoarele efecte:
– produce o activare a circulatiei locale venoase si limfatice,  imbunatatind astfel circulatia in muschii cefei care sunt predispusi la staza circulatorie si oboseala;
– produce o decongestionare reflexa a circulatiei endocraniene, cu efecte linistitoare asupra sistemului nervos central.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

 
Read previous post:
Masajul, una dintre micile mari bucurii ale vietii

Stresul, trairile negative, grijile, contracta muschii. Trupul resimte starea psihica si reactioneaza in aceeasi masura. Daca te lasi prada pesimismului...

Close